Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300
fot. Piotr BożykJeden z airbusów A340 linii Plus Ultra podczas czarterów z Warszawy w 2020 r.
Ostatni airbus A340-300 opuścił flotę Plus Ultra Líneas Aéreas. Hiszpański operator będzie eksploatował teraz wyłącznie dwusilnikowe A330 w dwóch wersjach.

Airbusy A340 odpowiadają za sporą część hiszpańskiego lotnictwa. Przez floty linii Air Comet, Air Europa, Air Madrid, Audeli, Iberii i Plus Ultra przewinęło się łącznie 43 jednostki w wersjach -300 i -600. Pierwszą maszynę tego typu zaczęły wykorzystywać flagowe obecnie linie lotnicze Królestwa Hiszpanii, a więc Iberia, a miało to miejsce w 29 lutego 1996 roku.

Obecnie przewoźnicy z całego świata wycofują czterosilnikowe samoloty, które są w porównaniu z nowszymi maszynami z dwoma jednostkami napędowymi nieefektywne kosztowo i paliwowo. Kilka dni temu ostatniego A340-300 (EC-MQM; MSN 399) wycofały Plus Ultra Líneas Aéreas.

Ten hiszpański operator odebrał swój pierwszy samolot tego typu 4 sierpnia 2015 roku i od tamtej pory eksploatowały cztery maszyny tego wariantu oraz dwa A340-600. Ostatni z sześciu czterosilnikowych samolotów eksploatowanych przez Plus Ultra, odleciał 31 marca z lotniska Madryt-Barajas do holenderskiego Enschede, gdzie zostanie zezłomowany.

EC-MQM to 24,1-letni samolot, należący do Fortress Ireland Leasing i zarządzany przez AerCap. Ma 275 miejsc w konfiguracji trzyklasowej: 224 w klasie ekonomicznej, 21 w klasie ekonomicznej premium i 30 w klasie biznes. Samolot ten był eksploatowany przez Air France od kwietnia 2001 do marca 2017 r. Samolot zasilił flotę Plus Ultra w czerwcu 2017 r.

Flota hiszpańskiego operatora składa się obecnie z pięciu samolotów typu airbus A330-200. Wkrótce linie odbiorą pierwszego A330-300; będzie to prawie 19-letnia maszyna, którą wcześniej użytkowały m.in. Garuda Airlines.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Biznes i przemysł

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Embraer podsumował dostawy w I kwartale 2025 r.

Biznes i przemysł

Embraer podsumował dostawy w I kwartale 2025 r.

Piotr Bożyk 05 kwietnia 2025

Zobacz również:

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2025

Marzec głównie na minusie w Finnair

Pasażer i linie lotnicze

Marzec głównie na minusie w Finnair

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2025

Plus Ultra dołączą do silnej konkurencji na trasie Madryt - Buenos Aires

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Biznes i przemysł

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Embraer podsumował dostawy w I kwartale 2025 r.

Biznes i przemysł

Embraer podsumował dostawy w I kwartale 2025 r.

Piotr Bożyk 05 kwietnia 2025

Zobacz również:

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2025

Marzec głównie na minusie w Finnair

Pasażer i linie lotnicze

Marzec głównie na minusie w Finnair

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2025

Plus Ultra dołączą do silnej konkurencji na trasie Madryt - Buenos Aires

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5